zkušební provoz elektrobusů

Zkušební provoz elektrobusů zahájen

Každý, kdo žije v Praze, ví, že pokud jezdíte do práce přes centrum, pak se vyplatí rozhodně využít služby pražského integrované dopravy, protože právě tyto služby jsou opravdu rychlejší. Doprava v centru je neustále ucpaná, většinou není ani dobře značená, proto tramvaj nebo metro či autobus přichází vhod. Mnoho lidí do nynějška bohužel nemohlo cestovat pražskou integrovanou dopravou, protože jim nenavazovaly dobře žádné spoje. S tím je ale konec.

Praha se neustále snaží posílit složky pražské integrované dopravy. Snaží se o to, aby neustále bylo více a více spojů a aby lidé měli, jak se dostat pohodlně a hlavně včas do práce. Proto se už během následujících několika let začne stavět metro D, které bude vést z těch okolních míst nacházejících se kolem Prahy, ale taky se už nyní zahájil zkušební provoz elektrobusů, které se budou dynamicky nabíjet.

Praha, jakožto hlavní město, musí jít neustále s dobou. Vždyť je denně navštěvována. Elektrobusy budou určitě dobrou volbou – tedy pokud budou jezdit včas.

Kde se setkáte s elektrobusy?

Zkušební provoz elektrobusu konkrétně  SOR TNB12 byl zahájen v Prosecké ulici, kde byla postavena téměř kilometr dlouhá trat (trolejové vedení). Testování probíhá hlavně mezi Palmovkou a Letňany. Letňany jako jedna z nejstarších částí Prahy se bohužel už dlouhodobě potýká se špatnými spoji. Sice je zde obchodní centrum nebo plavecký bazén, ale zdejší obyvatelé se mohou do centra dostat kvalitně jedině pomocí metra, a už to jim trvá pěknou půlhodinu minimálně. Tento spoj by měl dostání se do centra patřičně urychlit.

Jak elektrobus vlastně jezdí?

Pokud by vás zajímalo, jak to celé vlastně funguje, tak vám přinášíme krátký manuál. Infrastruktura zahrnuje obousměrné trolejové vedení, které je dynamicky nabíjeno. V msítech, kde jsou prudké kopce, bude elektrobus napájen prostřednictvím kontejnerové měnírny. Je to nutné, protože velké kopce by mohly rychle snížit životnost baterií.