Péče o podvozek auta. Jak na to?

Péče o podvozek auta. Jak na to?

Podvozek je velmi důležitou, ale také často opomíjenou součástí automobilu. Zejména v zimě trpí špatným stavem vozovek, vlhkem, solí na silnicích a rozbředlým špinavým sněhem. Důležité součásti, jako jsou tlumiče do auta, brzdy a výfuky, se pak mohou poškodit nebo rychle opotřebovat. 

Jak poznat problém? 

Opotřebené tlumiče, ať už jde o tlumiče Volkswagen, Audi nebo tlumiče BMW, poznáte podle nerovnoměrného opotřebení pneumatik, delší brzdné dráhy a hluku při jízdě. Pokud slyšíte hučení v jednom z kol, nejspíš jde o poškozené ložisko. Chvění volantu za jízdy značí nevyváženost kol, během brzdění jde o zvlněný přední brzdový kotouč. Pokud při jízdě máte pocit, že automobil uhýbá do strany, bude třeba seřídit kola. Klepání povozku může být způsobené poškozenými silentbloky. 

Pokud na svém voze zaznamenáte jakoukoliv změnu nebo poškození, měli byste zamířit do servisu. Pokud je váš automobil zatím bezproblémový a stojíte o to, aby to tak zůstalo i po zimní sezóně, vyplatí se věnovat podvozku náležitou péči. 

Jak podvozek umýt a ošetřit? 

Kromě koroze se na podvozku negativně podepisuje i stav terénu. Nejlepší prevencí je šetrná jízda, vyhýbání se výmolům a offroadovým cestám a přizpůsobení rychlosti. Zejména starší automobily s nedostatečnou antikorozní úpravou byste měli i během zimy umýt a ošetřit speciálními přípravky, ale ani novým modelům trocha péče neuškodí. 

V samoobslužné myčce nebo v domácích podmínkách wapkou důkladně omyjte podběhy, kde se usazuje bláto, listí a další nečistoty. Pečlivě umyjte každý kousek podvozku. Ten pak preventivně ošetřete speciální černou barvou, která ho ochrání před vnějšími vlivy. Vybírat můžete z přípravku na bázi vosku, který je vůči korozi odolnější, nebo přípravku na bázi asfaltu a kaučuku, který je zase odolnější vůči mechanickému poškození. Barva se nanáší štětcem, stříkací pistolí nebo se sprejuje.